Gramex rykker spilletiderne online

Nu kan du som producent og pladeselskab tjekke dine spilletider på Mit Gramex og godkende med dit NemID.

Det er blevet nemmere at indestå for dine spilletider som pladeselskab. Som noget nyt foregår det nu online på Mit Gramex, hvor du underskriver med dit NemID.

Det gælder også dig, der selv har udgivet din musik uden at eje et pladeselskab eller et CVR-nummer. Er din udgivelse blevet spillet i radio eller tv, optjener du Gramex-penge som producent præcis som et etableret pladeselskab.

Har du spilletider i 2019, får du en mail fra os i løbet af dagen i dag. Bare følg vejledningen. Det er nemt nok.

Godkend dine spilletider senest 29. maj

  1. Log ind på Mit Gramex
  2. Klik på ‘Spilletider’
  3. Tjek dine spilletider for 2019
  4. Godkend med dit NemID

Vil du have dine penge til tiden, formentlig i slutningen af juni måned omkring sankthans, skal du godkende dine spilletider senest 29. maj.

Med din underskrift står du inde for, at du har producentrettighederne til alle tracks nævnt i dine spilletider.

Er der udgivelser på din oversigt, du ikke har producent-rettighederne til? Eller mangler der spilletider på din oversigt? Skriv det i bemærkningsfeltet, inden du godkender dine spilletider med rettelser. Du får i så fald dine penge hurtigst muligt derefter, når vi har behandlet dine rettelser.

FAQ om årets spilletider

Jeg har ikke fået en mail eller savner afspilninger/tracks i mine spilletider. Hvorfor?

  • Måske mangler du at underskrive din medlemserklæring og er derfor ikke medlem som pladeselskab endnu. Tjek din indbakke for en velkomstmail fra os. Du skal kun godkende spilletider, hvis du er medlem som pladeselskab; ikke som kunstner.

  • Måske har du skiftet e-mail siden sidst. Log selv ind på Mit Gramex og tjek dine spilletider. Og send os gerne din nuværende mail.

Jeg kan ikke se nogen spilletider på Mit Gramex. Hvorfor?

  • Måske er du ikke medlem som pladeselskab. Du skal kun godkende spilletider, hvis du selv har udgivet musik og er medlem af Gramex som pladeselskab/producent; ikke som kunstner.
  • Måske har du ikke fået tilknyttet dit Gramex-nummer som pladeselskab til din profil på Mit Gramex. Du kan finde dit Gramex-nummer i udbetalingsmails fra os eller i følgeteksten til dine udbetalinger i netbank eller i dit indmeldelsesbrev.

Hvor meget får jeg udbetalt?

  • Det ved vi ikke endnu, da vi ikke kender minutværdierne for 2019 endnu. Men du kan se de sidste tre års minutværdier her: Hvor meget udbetaler vi?

Hvorfor er mine afspilninger i lokalradioen ikke med i mine spilletider?

  • Gramex får ikke fuld rapportering fra alle vores kunder. Du kan se, hvilke kanaler vi fik rapportering fra i 2019, her: Hvad udbetaler vi for?

Jeg er ny på Mit Gramex. Hvad gør jeg?

  • Første gang du som medlem logger ind på det nye login, skal du verificere, at du er dig. Det er alene fordi vi passer på dine persondata. Og kun første gang. Start her.

Jeg kan ikke logge ind på Mit Gramex?

  • Prøv igen. Følg instrukserne skridt for skridt. Ellers kontakt os på medlem@gramex.dk eller giv os et ring.

Kontakt Gramex