Generalforsamling 2019

Er du medlem af Gramex som udøvende kunstner og/eller som producent?

Så mød op og få indflydelse på Gramex’ årlige ordinære generalforsamling onsdag den 29. maj kl. 16. Det foregår på Gramex’ kontor på Gammel Kongevej 11-13, 2. sal, 1610 København V.

Tilmeld dig senest 22. maj

Ifølge Gramex’ vedtægter skal du tilmelde dig generalforsamlingen for at kunne deltage og stemme. Send en mail til GF@gramex.dk med dit navn, Gramex-nummer og telefonnummer. Er du medlem både som kunstner og producent, så skriv i mailen, om du tilmelder dig som kunster, producent eller begge dele. Det har betydning for, hvilke afstemninger du kan deltage i. En kunstner kan nemlig ikke stemme på en producent og omvendt. Har du fuldmagt med fra andre medlemmer, skal du i din tilmeldingsmail også skrive, hvilke medlemmer du repræsenterer via fuldmagt og deres Gramex-nummer. Tilmeld dig senest den 22. maj.

Giv fuldmagt til en anden

Kan du ikke selv deltage, kan du give fuldmagt til et andet medlem, der deltager på generalforsamlingen. Du kan kun give fuldmagt til et medlem i samme rettighedsgruppe som dig selv. En kunstner kan altså ikke give fuldmagt til en producent eller omvendt. Fuldmagten kan udfyldes online og underskrives med NemID inden generalforsamlingen eller medbringes på generalforsamlingen i udfyldt og underskrevet stand. Hver fremmødt deltager kan højst medbringe tre fuldmagter. Det medlem, du giver fuldmagt, skal i sin tilmeldingsmail skrive, at han/hun repræsenterer dig via fuldmagt og dit Gramex-nummer, senest den 22. maj.

Afgiv brevstemme senest 15. maj

Du har som altid også mulighed for at afgive brevstemme. I år kan du som noget nyt gøre det online og underskrive via digital signatur med dit NemID. Brevstemmer kan også afleveres i fysisk form på Gramex’ kontor, sendes med posten eller mailes til GF@gramex.dk. Uanset hvordan skal vi have modtaget din underskrevne brevstemme senest den 15. maj.

Valg til bestyrelsen

Følgende poster i bestyrelsen er på valg på årets generalforsamling:

• 3 repræsentanter for producenterne (heraf 1 suppleant)
  • 2 repræsentanter for kunstnerne (heraf 1 suppleant)
  • 1 medlem med særligt kendskab til ophavsret

Du kan finde alt materialet til generalforsamlingen på linket her:

Generalforsamling 2019 – til medlemmerne

Vi håber at se dig!