Tænk hvis jeg vandt i lotto…

Musik er følelser

– og hvad har det så med musik at gøre?

Af John R. G. Kristensen, adm. direktør i Gramex

December står for døren og ønskelisten til familie og venner udvikler sig fra dag til dag. Størstedelen af detailbranchen går ind i en måned, hvor omsætningen stiger og stiger.  Og her hjælper musikken salget på vej. Tænk bare på flæskesteg, rødkål og kartofler fra Føtex – ”Vi gør mere for dig”. Eller ”Ved du hvad det bedste er – legetøj fra BR”. Lars Larsen fra Jysk Sengetøjslager har siden de første tv-reklamer løb over skærmen givet sig til kende med et par strofer fra H. C. Simonsens ”Jyden han er stærk og sej”. Men ikke nok med det. Når jeg kommer hjem, så klinger klokken fra Hjemis-bilen, og så er det ud og købe is på gaden. Hjemmeis-bilens klokke er ikke musik, men en umiskendelig signatur der i den grad virker efter hensigten. Og måske ender det med en tur på McDonalds – I’m lovin it.

Værdien af musik

Disse eksempler illustrerer, hvordan lyd og musik bruges til at skabe kontakt mellem sælger og køber og dermed skabe værdi. Og jeg må sige, at det virker på mig!

Men musik eller ej, så håber jeg stadig på, at jeg vinder i lotto med den ønskeliste, der ligger på mit natbord. Og så glæder jeg mig i øvrigt til, at det igen bliver lysere og solsortene i haven muntert fløjter Nokia Tune.

Musikken har værdi, og det kan du læse meget mere om i Musikken værdi og Mad og Musik.

 

 

 

FacebookTwitterGoogle+Google GmailPrintShare